miercuri, 15 mai 2013

"Toi, tu lui balances des vers, des métaphores, c'est comme si tu lui rengainais une bombe atomique"

Am zis ca dupa ultimele trei articole aparent morbide va urma ceva tonifiant, insa am uitat ca viata e ironica si surprinzatoare. Ce crezi ca mi-a scos in cale in seara asta? Un glioblastom inoperabil! La film, nu e cazul (inca) sa imi trimiti o jerbera virtuala. "Oprit din drum" (Halt auf freier Strecke), in regia lui Andreas Dresen, este povestea unui barbat in jurul varstei de patruzeci de ani care afla ca are cancer (tumora intracraniana) si ca ii raman doar cateva luni de trait. Si de aici inainte privesti ca prin gaura cheii la suferinta si degradarea (fizica si cognitiva) a unui om care incepe sa uite lucruri, are dificultati tot mai mari sa vorbeasca sau sa se orienteze spatial, confunda camera fiicei sale cu toaleta, se ocupa de aranjamentele funerare, consulta diversi terapeuti (si primeste replici precum "Trebuie sa te imprietenesti cu boala. Este un semnal sa te opresti si vezi ce nu merge bine in viata ta"- how nice, except that it seems to be a little too late). Se enerveaza ca nu mai intelege instructiunile cand vrea sa monteze patul baiatului, incearca sa le spuna sotiei si copiilor cateva cuvinte de Craciun dar nu reuseste sa incheie nicio propozitie, ajunge imobilizat la pat. In final este salvat miraculos, datorita medicinii alternative (nu, nu este!).

Si pentru ca imi era greu sa ma desprind de pe scaun, am ramas si la urmatorul film : "Dans la maison", regizat de Francois Ozon. O intriga fantezista cu un profesor de franceza plictisit (cronic nemultumit de banalitatile pe care i le scriu elevii in lucrari) si un elev cam dubios care incepe sa redacteze eseuri inspirate din viata unui coleg. Lucrurile scapa de sub control, nu am inteles mare lucru, de fapt am adormit si m-am trezit doar la sfarsit. Exista si piesa de teatru la TNB, "Baiatul din ultima banca", dar las-o balta, mai bine faci altceva.

Acum, ca tot sunt odihnita, mai urmaresc niste prelegeri pe coursera. Presupun ca stii platforma de cursuri online gratuite oferite de diverse universitati  straine, cateva dintre ele mai bine cotate decat cele autohtone. Poti incerca si tu "Genes and the Human Behavior" (https://www.coursera.org/course/genes), am aflat cateva chestii inedite din videoclipurile si materiale aferente: de exemplu, cum si mustele (masculii) se imbata atunci cand sunt respinse de partenere (http://blogs.scientificamerican.com/science-sushi/2012/03/15/flies-drink-upon-rejection/), cum e cu vasopresina, ce inseamna genopolitics (http://www.magazine.utoronto.ca/leading-edge/genopolitics-peter-loewen-genetics-and-political-viewpoints/), de ce nu mai este necesar ca selectia naturala sa favorizeze inteligenta ridicata (http://www.guardian.co.uk/science/blog/2012/nov/12/pampered-humanity-less-intelligent) sau cum creeaza stresul disfunctii erectile (http://greatergood.berkeley.edu/article/item/how_to_relieve_stress - excelent articol). Si sunt de abia la jumatate, vad ca urmeaza o discutie despre teoria lui Judith Harris.

De ce iti recomand eu cursuri si articole stiintifice la ora asta? Ma gandesc (visez anticipat) ca nici tu nu ai somn si cauti surse de inspiratie pentru o lucrare de licenta, o disertatie de masterat sau- de ce nu?- o teza de doctorat. 

Despre tagediile si epopeile Greciei antice, maine. Sau, daca nu, la calendele grecesti!

À Suivre...







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu