sâmbătă, 25 mai 2013

Studiu longitudinal

25 mai…25 mai…eu trebuia sa fac ceva azi! Stiu sigur! Dar ce? Am fost la conferinta, l-am vazut pe Richie, care m-a incantat cu o serie de numere. De magie! Si m-a salutat si Remus Cernea, nu stiu ce l-a apucat! Probabil din cauza privirii mele deconcerta(n)te. Dar nu este vorba despre ei...alt barbat era…incepea tot cu R! Raul! Nope! Randi? Nu, dar cumva e pe aproape, simt asta…Randi, Richard Wiseman, ce au ei in comun? A…magia! Si al treilea R? AHA! Evrika! Raymond Smullyan, cu el aveam treaba astazi!

Cat pe ce sa imi uit propria predictie, formulata intr-un articol din 18 februarie: „Se apropie acum de varsta de 94 de ani (pariu ca ii prinde? Aflam pe 25 mai!)” Deschid wikipedia, nimic despre vreun deces. Cautare google „Raymond Smullyan died”. Tot nimic. Incerc si „Raymond Smullyan passed away”. Uraaaa! Traieste! La Multi Ani!

Dar stii ca si-a pregatit epitaful? „ IN LIFE HE WAS INCORRIGIBLE. IN DEATH, HE'S EVEN WORSE!” Cred ca joaca sah cu moartea si o invinge de fiecare data, asta trebuie sa fie secretul longevitatii lui. Chiar, am aflat si eu un secret al vietii lungi, ti-l spun in urmatorul articol- cred ca o fapta buna imi va influenta, macar pentru cateva ore, starea subiectiva de bine!Interesanta viata a avut gagiul: http://mysite.verizon.net/vzeeaya7/raymondsmullyan/. E singurel acum, i-a murit sotia in 2006. Avea…100 de ani! Da, da, ea! Dar cica nu i-ai fi dat 80, spune, cu amabilitate, Raymond, probabil sub influenta unei rosy retrospection. Povesteste si cum a cucerit-o, nu degeaba este magician si logician.

Gata, m-am linistit, am prezis bine. Sa ii mai dau un an? Hai, ca sa fie cifra rotunda: anul viitor, pe 25 mai, Raymond Smullyan va fi viu si va implini 95 de ani. Sau nu! Nu ne ramane decat sa asteptam. Si sa ne verificam ipoteza la temenul stabilit. Intre timp, ne putem delecta cu ce a mai scris. Ca investitia ta sa fie minima, iti fac eu un rezumat. Uite o dilema din cartea „Alice in Puzzle Land”, nu e nevoie sa o cumperi si tu:

Regina de inima Rosie ii da un examen lui Alice. Examenul consta intr-o singura intrebare:
Regina: „Intrebarea este urmatoarea: Vei trece examenul?
Alice: „Pai de unde sa stiu?”
Regina: „Trebuie sa raspunzi prin da sau nu! Daca raspunzi corect, treci examenul. Daca nu, il pici! Asta-i tot.

Alice doreste sa treaca examenul. Se gandeste un timp si isi da seama ca unul dintre raspunsuri ar face-o pe Regina sa nu o poata fie pica fie trece dupa bunul ei plac, fara sa isi contrazica propriile reguli. Ce trebuie sa raspunda Alice?





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu