duminică, 16 iunie 2013

Sunday night blues, no blues sky blues!

Astazi, mai tarziu, vei primi testul anuntat. Da, in ciuda faptului ca paradoxul din articolul trecut facea existenta acestui examen imposibila din punct de vedere logic. Insa sa nu uitam ca este final de semestru. A sosit momentul sa ma asigur si eu ca ai inteles ceva din tot ce am scris, cu bunavointa si abnegatie. Tocmai pentru ca m-am implicat puternic in acest blog astept mult si de la tine. Intrebarile nu vor fi deloc usoare sau comode, dar nimic pe lumea asta nu se obtine fara efort! (decat daca esti foarte norocos, bine dotat de la natura- stii studentii aia care invata o noapte si iau examenul cu 10 in timp ce tu tocesti o saptamana pentru un 8-9? bine, nu tu, colegu' de camera! - sau daca nu iti doresti nimic, caz in care scrie-mi sa te scot din depresie). TANSTAAFL, cum spuneau nobelizatul Milton Friedman si Greg Mankiw, profu' de macroeconomie de la Harvard.

Ca sa nu irosesc insa acest post introduc si partea educativa. Ti-am dat doua vesti proaste azi noapte (pentru vesti bune exista site-ul Sorinei si al lui Sorin- da, un fel de joint-venture, ca sunt amandoi copii destepti si au inteles repejor ce lucruri frumoase pot realiza impreuna. Ti-am spus ca saptamana asta (la mine incepe duminica, neaparat cu ziua in care ma odihnesc) vei primi nu test. Si ca vei fi spanzurat. Ordinea nu conteaza. Si nici rezultatul la test nu va influenta spanzuratoarea- nu ma impresionezi cu cateva raspunsuri corecte in asemenea hal incat sa-ti crut viata. Are si magnanimitatea mea o limita in marimea ei infinita. Cu toate acestea, recunosc ca mi-ar fi un pic mila de tine cand te-as vedea contorsionandu-te de fanie daca as sti ca ai auzit de paradoxul spanzuratului (cu varianta testului-surpriza si cea a studentului numit- cu stea nu in frunte ci pe spate, cusuta de Roy Sorenson), care deriva de altfel din mai cunoscutele paradoxuri ale lui Moore). Daca esti un tip indragit de astre, zeite sau zei homosexuali din Olimp, sa zicem ca este vineri seara si nu ai fost executat. Atunci vei sti sigur ca a doua zi is the day. Vei atarna in aer, cam mort (fuzy logic). Insa acest lucru este imposibil! Nu pentru ca impiedic eu povestea asta, ci pentru ca nu ar mai fi o surpriza (iar mie imi place sa te iau prin surprindere ca sa inveti cu placere psihologie, filozofie, logica si alte discipline in care imi bag eu extremitatile- nasul si picioarele). Deci nu poti fi spanzurat sambata. Poate vei fi executat vineri. Dar atunci joi seara tu vei sti ca a doua zi vei fi spanzurat si iar nu ar mai fi o surpriza. Fir-ar sa fie, nu poti fi spanzurat nici sambata, nici vineri, nici joi, nici miercuri, nici marti, nici luni, nici duminica. Iar eu nu mai pot sa iti dau acel exemen- surpriza la ale carui intrebari deja am inceput sa ma gandesc, si pe care incerc sa le notez, printre hohote de ras. Razi si tu? Crezi ca ai scapat, gata? Ca treci semestrul asa, pe ochi frumosi? Hihi…TE INSELI! Ochii tai frumosi nu sunt relevanti in acest context pedagogic. Pentru ca blogul meu nu este Facultatea Spiru Haret, iar eu nu sunt o profa libidinoasa care isi trece studentii in schimbul unor favoruri sexuale. Asa ca examenul va exista si NU va fi grila. Daca te bazezi pe copiat, iti spun de acum ca nu ai nicio sansa, deci nu pierde vremea confectionand copiute sau sunand un prieten-complice sa te ajute. La urma urmei, tu esti o persoana onesta. Poate ca nu esti religios, dar mai tii minte cele zece porunci? Vrei te rog sa le citesti acum? Pe urma vom comenta impreuna un paradox dintr-o anumita porunca. Ce, credeai ca am un alt scop de te trimit la cartea sfanta inainte de examen? Bine, bine, sunt convinsa ca o rugaciune te-ar putea ajuta sa te descurci onorabil (you wish!). Cum impac insa imposibilitatea logica a testului-surpriza cu decizia mea ferma si fara cale de intoarcere?

Ce bine ca exista insa obiectii si controverse in jurul paradoxului spanzuratului! Iata contra-argumentul lui Chow: Vei fi executat/ examinat duminica (azi) sau luni. Daca evenimentul se va produce astazi mai pe seara, tu nu ai stiut de azi-noapte ca se va intampla azi. Daca va fi maine, tu nu vei sti in aceasta seara ca vei fi spanzurat/ testat luni.

 Auzi, dar stii ceva? Crezi ca ma incurc eu in asemenea detalii, cum ar fi imposibilitatea logica? Ce naiba, doar sunt perseverenta! Si diabolica! (joc de cuvinte, nu e nimic adevarat!)

Fii atent aici: IN CURSUL ZILEI DE AZI VEI PRIMI UN DOCUMENT EXREM DE IMPORTANT CE VA CONTINE INTREBARILE EXAMENULUI. VEI AVEA LA DISPOZITIE 24 DE ORE PENTRU A TRIMITE RASPUNSURILE. VEI FI TESTAT DIN CE TI-AM PREDAT PANA ACUM. DACA TE VEI NUMARA PRINTRE CITITORII CE OBTIN NOTE DE TRECERE VEI BENEFICIA DE O PAROLA CU AJUTORUL CAREIA VEI PUTEA ACCESA SI DE ACUM INAINTE BLOGUL MEU. DACA PICI EXAMENUL DAR NU MA AGASEZI CU PROTESTE SI CONTESTATII MAI AI O SANSA: TE POTI INSCRIE IN SESIUNEA DE RESTANTE, LA TOAMNA.  DACA NU TE PREZINTI LA EXAMEN RELATIA NOASTRA SE INCHEIE AICI. MI-A PARUT BINE DE CUNOSTINTA (politete lingvistica).


O duminica excelenta! 

2 comentarii:

  1. Dar eu,mama ta,ce ma fac?Inchei relatia si cu mine?Nu cred ca mai pot face fata unui examen atat de complex,intr-un domeniu care nu este chiar punctul meu forte!Vai mie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Relatia noastra virtuala se incheie, cealalta continua!

    RăspundețiȘtergere