sâmbătă, 22 iunie 2013

"Playing the game is what every gentleman does, but playing of particular games is my special passion"

Acum, ca ai avut suficient timp la dispozitie (aproximativ 10 ore) sa intelegi paradoxul corbilor, este momentul sa te concentrezi pe alte aspecte decat culoarea lor (ceva trasaturi esentiale?) si sa  raspunzi la urmatoarea intrebare:

"Why is a raven like a writing desk?"

Exista o solutie! Conceptual clustering, anyone? Glumesc, nu e nevoie sa cauti chestia aia. E sambata, ti-am propus doar un exercitiu usor, de creativitate. 

6 comentarii:

  1. De ce un corb este ca un birou? (vezi ca nici Mad Hatter nu a stiut sa raspunda).

    Unul din cele mai apreciate raspunsuri este acela ca Allan Poe a scris despre/pe amandoua.

    Acum, solutiile mele:
    1. amandoua "coexista" cu oamenii de sute de ani;
    2. niciun orb n-ar putea vedea un corb darmite un birou (hihi);
    3. corbul dar si biroul sunt devotati familiilor lor;
    4. despre corb dar si birou (mai ales cel oval) au aparut/s-au scris numeroase legende sau povesti;
    5. se pare ca ii place mult corbului lemnul biroului, iar biroului pana corbului;
    6. ambele sunt afectate de trecerea timpului;
    7. ambele sunt lipsite de constiinta (oare?) si aici am putea merge cu multe asemanari (in lipsa);
    8. as putea spune, ca sa-l citez pe Dawkins, ca ambele sunt masini de supravietuire (desi una din masini a suferit o usoara transformare);
    9.se pare ca in Romania (specific local) au o rata similara de descrestere; corbii tind sa dispara din padurile romanesti aproape inexistente, ca si birourile "made in Romania";
    10. deja ma dau in stamba (hihi) gandindu-ma la corbi si la birouri.

    RăspundețiȘtergere
  2. =))) Incredibil! Se vede ca te-ai gandit mult! Si totusi...mai e un raspuns pe care l-ar fi dat insusi L. Carroll si pentru care trebuie pastrat citatul in engleza.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, este. Dar se poate afla si pe net. Acum, ce inseamna m-am gandit mult? Am stat cam 15-20 de minute, nu stiu exact. Cam cat mi-a luat sa citesc despre "conceptual clustering" si Corvus corax pe Wikipedia.

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca tot vorbim de corb sau corbi, hai sa-i facem o dedicatie. Prima si ultima strofa din poezia "Corbul" de E.A.Poe.
    .............
    Stînd, cîndva, la miez de noapte, istovit, furat de şoapte
    Din oracole ceţoase, cărţi cu tîlc tulburător,
    Piroteam, uitînd de toate, cînd deodată-aud cum bate,
    Cineva părea că bate – bate-n uşa mea uşor.
    ,,E vreun trecător – gîndit-am – şi-a bătut întîmplător.
    Doar atît, un trecător."


    Şi de-atunci, pe todeauna, Corbul stă, şi stă într-una,
    Sus, pe albul bust, deasupra uşii mele, pînditor,
    Ochii veşnic stau de pază, ochi de demon ce visează,
    Lampa îşi prelinge-o rază de pe pana-i pe covor;
    Ştiu, eu n-am să scap din umbra-i nemişcată pe covor.
    Niciodată – Nevermore.

    Traducere de Mihu Dragomir (din volumul Poezii şi poeme, Ed. Tineretului, Buc., 1963)

    RăspundețiȘtergere
  5. De Corvux corax nu stiam. UIte cum ascult muzica acum in loc de coursera!

    RăspundețiȘtergere