joi, 14 februarie 2013

Homo Sapiens Sapiens la homeopat


Un cititor bizar de vigilent mi-a scris azi sa imi atraga atentia ca nu am revenit cu o informatie pe care am promis-o inca de la prima postare. Cica am afirmat ca aparitia unei carti la o editura romaneasca ma lasase literalmente cu gura cascata. 

Uf, ce bine ca nu m-a intrebat ce mai fac Harold si Erica, ca nu as fi stiut ce sa raspund, ba chiar i-as fi trimis si un mail plin de vitriol.   Ce sa faca? Si ei ca oamenii normali, nu? Ne putem imagina...

Care era insa cartea cu pricina? O clipa, sa accesez sertarul mental potrivit. Ceva cu psihoterapie si homo...nu, am gresit raftul! Hermafroditi? Hominoizi? Homo erectus? As vrea eu! Homo floresiensis? Nu, multumesc, nu vreau flori! Homo heidelbergensis? Hmm.... suna filosofic, poate maine! Nu mai stiu! Cred ca aerul Romei e de vina...nu-mi prieste! Apa astora nu ma ajuta la memorie...a palpait acum un bec dar s-a stins la loc, descurajat!

In orice caz, ideea era sa nu o citesti! De ce? Pentru ca si Steve Jobs ar fi avut sanse mari sa isi prelungeasca viata daca nu ar fi amanat tratamentul noua luni, timp in care a apelat la remediile medicinii alternative. Mi-e teama ca ai putea sa faci aceeasi greseala. 

Ma revolta ideea ca homeopatia poate fi asociata cu psihoterapia cognitiv-comportamentala. Apoi ma gandesc mai bine si nu mi se mai pare surprinzator. De multe ori sunt comparabile ca efect. 

Ai probleme cu bila? (Cu fierea!) Inseamna ca nu iti gestionezi bine furia. Asta este, cica, o explicatie psihologica. Urmeaza un tratament homeopat: Nux vomica!  Sa nu-ti vina sa iei acum un spargator de nuci ca sa nu te mai chinui cu ciocanul? Il poti folosi chiar impotriva lui Ceaikovski, daca prietana ta tot insista sa o insotesti la un spectacol de balet. Pe care nu vrei sa il vezi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu