luni, 12 mai 2014

Alt zbor deasupra unui cuib de c(r)uci, de această dată călare pe un TU-160

Foarte rar urmăresc ştirile politice. Mai arunc câte un (de)ochi pe pagina de Facebook a lui Remus Cernea ca să văd ce melodie mai postează (ultima e aia cu pasărea pheonix a câştigătorului- sau câştigătoarei- ultimului Eurovision; da, îmi place şi mie uneori să mai pun bărbi, chiar şi să-mi fie puse). Îi apreciez şi majoritatea ideilor şi iniţiativelor din Parlament. Dar cel mai mult îmi plac tricourile lui cu trupe rock de care mă gândesc serios să îl dezbrac, pentru adulmecare şi includere în baza de date pentru acel proiect-fantomă cu întâlniri amoroase despre care ţi-am mai vorbit, dar pe care încă nu l-am scos de la naftalină; glumesc, mirosul de natfalină interferează cu hormonii naturali şi nu cred că aş avea clienţi interesaţi de relaţii cu molii).

Vaai, dar iar m-a luat gura pe dinainte – sau mâna aia extraterestră. Nu cu Remus aveam treabă acum. Momentan mă uit la spectacolul oferit de Rogozin şi Băsescu şi încă nu m-am hotărât dacă să râd (în barbă) sau să plâng. Cine râde la urmă râde mai bine, nu? Nu neapărat, mai bine râzi de la cap la coadă. Cei doi aleşi se află în plin război. Al declaraţiilor, deocamdată, nu suntem pe timpul romanelor de capă şi spadă ale lui Michel Zevaco; şi nici nu se mai poartă săbiile atunci când avem la dispoziţie bombe, deci să aşteptăm să apeleze şi la artileria grea.

Hai că le-am interceptat schimbul de replici. Pe unele dintre ele le voi scrie şi aici, doar au apărut deja pe posturile publice şi reprezintă surse deschise.

Sâmbătă după-amiază, Rogozin a scris pe contul sau Twitter aşa: La solicitarea SUA, România şi-a inchis spaţiul aerian pentru avionul meu. Ucraina nu mă lasă din nou să trec. Data viitoare voi zbura la bordul (bombardierului) TU-160.

Declaraţie incendiară ce a inflamat televiziunile publice mai ceva ca sânii şi chiloţii fierbinţi ai Nicoletei Luciu (sunt în urmă cu bombele sexi, nu?). Ministerul Afacerilor Externe a luat act şi a trimis o sesizare oficială autorităţilor din Moscova pentru a cere explicaţii suplimentare:

Ministerul Afacerilor Externe apreciază că ameninţarea cu folosirea unui bombardier strategic rus, de către un vicepremier rus, reprezintă o declaraţie foarte gravă, în actualul context regional, în care Federaţia Rusă a încălcat suveranitatea şi integritatea teritorială a Ucrainei, iar forţe separatiste proruse violează grav ordinea publică din statul vecin

În acest context, Ministerul Afacerilor Externe solicită autorităţilor de la Moscova să precizeze public dacă afirmaţiile citate ale vicepremierului Rogozin reprezintă poziţia oficială a guvernului Federaţiei Ruse faţă de România ca stat membru UE şi NATO.

Un comunicat de bun simţ, poate eşti de acord. Pe de altă parte crezi că conducătorul suprem al navei noastre numită România se putea abţine să nu arunce şi el câteva paie pe foc (peste dosarul „flota”)? Doar are antecedente şi acum o lună sau două el însuşi ameninţase o jurnalistă că s-ar putea să nu-şi mai găsească soţul acasă. Aşa că domnul Băsescu manifestă înţelegere faţă de oficialul rus, însă am dubii că această înţelegere va fi corect înţeleasă şi de domnul Rogozin. despre care iată ce afirmă nu pe contul twiiter sau facebook, ci direct la televizor:

Trebuie aflat câtă votcă a consumat înainte să facă aceste declaraţiii. e o declaraţie tipic rogoziană, cu lipsa de respect faţă de orice altceva ce nu reprezintă Mama Rusia, el a rămas încă la modul de gândire al stalinismului. Ăsta e Rogozin.

Rogozin, după mine, este nebunul regelui. El are rolul să enerveze şi, dacă te potriveşti să-l iei în serios, trebuie să iei măsuri costisitoare şi nu poţi să cazi în capcana ca la puncte de vedere ale lui Rogozin, unui clovn de teapa lui îi răspunzi ca atare.

Rogozin revine şi el:

Mă întreb câte pahare a golit Băsescu “ca să îşi facă curaj” înainte de a închide spaţiul aerian românesc pentru avionul nostru.

Brr...se cam joacă cu focul sau mi se pare mie? Iar noi? Noi nimic, ne uităm la televizor, ne facem c(r)uci şi ne rugăm zeului Dionis să nu-l mai ducă pe Rogozin în ispită, iar zeului Poseidon să-i trimită preşedintelului nostru (l-ai votat?) vânt din pupă. Te rog nu mă pune să le fac un profil psihologic, tare mi-e teamă că în petele de cerneală unul ar vedea doar bombardiere, celălalt submarine, iar eu pahare peste pahare şi câteva bărbi. Partea proastă este că aceşti indivizi au putere şi capabilitatea (militară!) de a arunca nu doar cu cuvinte, ci şi cu bombe (na că m-am contaminat şi eu! sau am explodat?). Aşa că să sperăm că nu vom viziona următorul act dintr-un bunker sau de sub nişte cruci pe care scrie "victime colaterale necunoscute". 

Recunosc că cei doi cu paharele lor mi-au făcut poftă de un cocktail. Molotov! Hai noroc! Sau Chtob vse byli zdorovy!


PS: un film superb, în regia lui Kubrick, despre cum a declanşat un general paranoic un război nuclear: http://www.imdb.com/title/tt0057012/ Asta aşa, în aşteptarea vremurilor când viaţa va bate filmul (ai acolo şi o mână extraterestră)

Un comentariu:

  1. Ce comic (sau nu?). Nu situatia din tara, ci faptul ca am aflat de la tine ce se mai intampla prin tara si prin afara ei. Aveam unele informatii dar nu eram la curent cu "this battle in words" intre 'mai marii' lumii politice. Chiar azi citeam un articol despre psihopati si prezenta lor in special in sfera politica. Nu incerc sa ii incadrez pe cei doi in aceasta categorie (desi as putea sa-mi pun intrebarea daca reamintirea acestui aspect se datoreaza doar efectului recentei). Ideea este ca, desi nu sunt nici pe departe experta in diplomatie, politici externe si alte minunatii de politici, schimburile de replici indirecte intre cei doi imi sugereaza si mie ideea de "hai sa ne jucam putin cu focul, ca daca ajungem sa ii ardem pe altii, cui ii pasa?".

    Apreciez articolul tau :) dar idealista din mine spera ca scena politica sa nu iti mai ofere astfel de surse de inspiratie. Nu de alta, dar de la comic pana la tragic nu este decat un pas. Sau o vorba?


    RăspundețiȘtergere