Scumpul, dragul, adoratul si iubitul meu cititor (nu te speria, nu sunt
ironica, nici beata, nici surescitata), am de gand sa iti spun niste lucruri
esentiale din psihologia pozitiva,
pentru ca mi-am propus sa te fac fericit (prin mijloace stiintifice), ca astfel
sa imi creasca si mie well-beingul (faptele bune fata de straini ajuta in acest
sens, ne asigura, cu generozitate, Sonia Lyubomirsky, in "Cum sa fii fericit"), nu ca as avea nevoie,
dar fac rezerve pentru zile mai posomarate. In cazul in care vei gasi
informatiile mele folositoare te invit sa imi scrii o scrisoare de recunostinta- tit
for tat, este cel mai intelept lucru pe care l-ai putea face, dar pentru
asta chiar ar trebui sa te caracterizeze virtutea
numita „intelepciune”, operationalizata prin urmatoarele calitati (character
strenghts): gandirea critica (minte deschisa si judecata limpede),
placerea de a invata, curiozitatea si interesul pentru lume, simtul perspectivei
si creativitatea (ordinea este intamplatoare, la fel si alegerea acestei
virtuti dintre cele 6 descrise de Seligman). Daca nu ti-ai dat inca seama,
vorbesc de VIA Survey of Character
Strenghts, pe care, numai daca esti curios (si aspirant, asadar, la
intelepciune), te invit sa il accesezi si tu pe site-ul http://www.authentichappiness.sas.upenn.edu
ca sa vezi care sunt principalele tale puncte tari (primele cinci constituie
semnatura ta in materie de calitati) si cum ai putea sa le valorifici si mai
mult.
Acum ceva timp ti-am vorbit despre grit (nu, nu se afla printre cele 24 de
puncte tari, asta e un fel de meta-calitate si a fost descoperita, dupa cum
sper ca iti amintesti, de Angela Duckworth), care corela cu ceea ce unii numesc
succes in viata: note mari la facultate, un salariu cu multe o-uri (poate si
oua) si, uneori, realizari remarcabile in profesie. De aceasta data ma
intereseaza insa altceva, mult mai important (pentru mine), si anume ce
calitati se asociaza cu emotiile pozitive si cu o satisfactie sporita a vietii.
Iti spun si tie, ai noroc ca afara ploua si nu mai e asa de cald, pentru ca
agreabilitatea mea (suntem acum in alt film, ala cu cinci factori mari si tari,
dar poti sa o transformi in „kindness” daca tii neaparat) creste invers
proportional cu temperatura din mediul extern. Ei bine, studiile (Park,
Peterson, & Seligman, 2004) spun ca ai sanse mai mari sa fii fericit si
satisfacut de viata daca ai: curiozitate
(r = .39), zest sau entuziasm (r = .52), capacitatea de a iubi si de a fi iubit
(r = .35), recunostinta (r = .43) si
speranta sau optimism (r = .53). Iar
am masluit ordinea, ca sa te pun pe tine sa le aranjezi in functie de valoarea
coeficientului de corelatie (cu life
satisfaction, remember?); sper ca
dragostea ta de cunoastere a fost suficienta cat sa inveti ceva statistica, eu
am avut noroc si de un profesor care nu numai ca stapanea materia, dar, sa vezi
ciudatenie la noi in Romania, mai punea si notele pe merit.
Marturisesc ca aceste cifre nu ma mira (hindsight bias, spui? Forget it!) pentru ca, inainte sa citesc
studiul, meditasem cu sarg si cu folos la una dintre calitatile mentionate, iar
concluzia ruminatiilor mele funeste era ca taria de caracter care te poate
ajuta cam in toate aspectele reunite sub palaria well-being-ului (sau a
flourishing-ului) este…entuziasmul,
energia, vitalitatea, la joie de vivre
(dupa cum mai este numita chiar in „Character Strengths and Virtues: A Handbook
and Classification”) sau, mai pe englezeste,
zest. Daca figureaza in semnatura calitatilor tale (top 5, dar iti dau eu o
dezlegare, poate fi si a sasea, ca asa vreau eu!), inseamna ca iti traiesti
viata cu entuziasm si insufletire, te simti viu si inflacarat, intampini
fiecare zi ca pe o aventura in care de-abia astepti sa te lansezi si te implici
trup si suflet (figura de stil) in toate activitatile pe care le desfasori (wholeheartedly, zi tu ca nu e asta un
cuvant magnific). Vitalitatea ar fi de
asemenea masura auto-actualizarii lui Maslow (tot in manual scrie!), o
reflectare a eudaimoniei si o conditie a instaurarii starii de flux (Csikszentmihalyi).
Desi nu are prin ea insasi o conotatie morala, poate servi unor scopuri nobile,
cu conditia sa nu devii un ucigas in serie (sau un militar?) manat de entuziasm
si mai am cateva idei pe care intelepciunea ma impiedica insa, de aceasta data,
sa le impartasesc, plina de ardoare, cu tine.
Spuneam ca sunt sigura ca aceasta calitate este definitorie pentru
well-being si, ca sa iti demonstrez, presimt ca va trebui sa te iau de la zero
si sa iti explic acum modelul PERMA
(sper ca nu ai citit „perna”, pentru ca ar fi un priming nedorit ce te-ar
(tele)ghida direct catre pat; hai, incearca sa nu te gandesti acum la o perna
si la o paturica moale si calduroasa, trebuie sa stapanesti procesul de thougth suppression descris de Wegner si
sa invingi teoria proceselor ironice; am inteles ironia, ma opresc aici cu
asociatiile).
Exista asadar cinci elemente fundamentale ce ar trebui sa se regaseasca
intr-o viata fericita si infloritoare, mai exact (intai in engleza, poate retii
mai usor asociind cu acronimul de mai sus adica prescurtarea, ca sa te scutesc
de o cautare in DEX!): positive emotions, engagement, positive relationships,
meaning and achievement. Hai sa le luam pe rand, vreau sa intelegi cat de
important este entuziasmul sau vitalitatea in fiecare dintre aceste aspecte.
Emotiile pozitive sunt generatoare de fericire intr-o relatie
numita de Barbara Fredrickson spirala ascendenta: bucuria ii face pe oameni mai
atenti la acele elemente din mediu ce pot da nastere altor emotii pozitive,
care la randul lor vor facilita gasirea de noi resurse…Aceasta este teoria
largeste-si-construieste (the broaden-and–build theory of positive
emotions): anumite emotii pozitive - printre care bucuria, interesul,
mandria, multumirea si dragostea- iti largesc repertoriul de ganduri si actiuni,
spre deosebire de emotiile negative, care ingusteaza paleta de posibile
raspunsuri comportamentale: frica, de exemplu, te obliga sa alegi doar dintre
cele trei F (fight, flight sau freeze, nu cred ca ti-ar mai arde de…fulfill).
De asemenea, ele creeaza resurse fizice, intelectuale si sociale si devin
astfel vehicule pentru cresterea individuala si formarea relatiilor sociale.
Retine te rog ca emotiile pozitive nu se afla pe un continuum cu cele negative,
ci avem de-a face cu doua sisteme diferite, ceea ce explica de ce ai de multe
ori sentimente contradictorii, amestecate, greu de definit. Poti simti in
acelasi timp bucurie si tristete tocmai pentru ca fiecare dintre ele exista
(relativ) independent undeva in registrul tau emotional, altfel ceea ce ai
experimenta ar fi o stare de cvasi-indiferenta, in care emotia s-ar neutraliza
in zona valorii de mijloc. Forma extrema a acestor sentimente contrarii este
senzatia de sublim (awe in engleza), prea putin studiata de
psihologi (Maslow s-a mai apropiat de ea, cand a descris experientele de varf),
dar careia de David Keltner si Jonathan Haidt i-au dedicat minunatul articol
„Approaching awe, a moral, spiritual and aesthetic emotion”. Experienta
sublimului este una deosebit de intensa, primordiala, revelatoare si
inspaimantatoare in acelasi timp, iar ea apare atunci cand un stimul este
perceput ca extrem de vast (larger than
self), astfel incat este necesara o acomodare a structurilor tale mentale
pentru a-i asimila intregul potential. Poate fi ceea ce simti, de exemplu, cand
te plimbi pe pasarela din sticla Skywalk,
situata la 1.300 de metri deasupra Marelui Canion, cand privesti tabloul
lui Edward Munch, “Tipatul” (sau orice Dali), cand asisti la o tornada (and get swept away…). Intr-o societate focalizata exclusiv pe
emotiile pozitive probabil ca iti dai voie rar foarte rar sa traiesti asemenea
momente, lucru remarcat de Eric G. Wilson care, in superbul sau eseu intitulat
“Impotriva fericirii”, atrage atentia asupra riscului de a adopta cu totii o
mentalitate de mall, refuzand complexitatea uimitoare si fascinanta a vietii:
“A dori doar fericire intr-o lume neindoielnic tragica inseamna sa devii
inautentic, sa te multumesti cu abstractiuni nerealiste care ignora situatiile
concrete. In sfarsit, mi-e teama de eforturile societatii noastre de a expurga
melancolia din sistem. Fara agitatiile sufletului, magnificele noastre turnuri
dupa care am tanjit atat se vor prabusi? (…) Este un paradox. Existand cu un
ochi indreptat spre moarte, ma nasc. Simtindu-ma complet singur, traiesc
uniunea cu tot ce este viu. Suferind o anxietate inevitabila, trec printr-un
soc vital. Inteleg: a fi viu inseamna a intelege polaritatea mareata a
universului. Viata creste din moarte simoartea din viata; turbulentele duc la
tipare dulci, iar ordinea se dizolva intr-un haos vibrant. Cosmosul este
amestecat, cetos, confuz si contradictoriu. Dar acest amestec tine lucrurile
impreuna, in miscare, imprevizibile, contingente, misterioase, interesante.
Deodata lumea nu mai pare ca si cum schimb la nesfarsit canalele de
televiziune, apasand butonul toata noaptea, desi am vazut tot ce apare pe
ecran. Dimpotriva, nu stiu ce va urma. Sunt foarte atent. Sunt pe muchie,
incomplete si trist, dar incerc sa-mi imaginez poeme mai frumoase decat
msicarea tacuta a rechinilor si simfonii mai sonore decat acele cantece ale
pasarilor in anotimpul verii. Incerc sa inventez un cosmos din haos.”
Uite cum din cauza lui Burke, Wilson, Keltner si Haidt (thank you, guys!) m-a luat valul
tzunamic al sublimului, facandu-ma sa uit, pentru cateva momente, de ameteala
epistemica de care nu reusesc deloc sa scap in ultimul timp, in urma
intalnirilor repetate cu mult prea numeroasele (si deseori contradictoriile)
ipoteze generate de abordarea stiintifica a psihologiei. Cat pe ce sa uit
despre ce era vorba (hm..de parca as fi stiut vreodata)! Conform teoriei lui
Paul MacLean, evolutia sistemului emotional al primatelor inferioare...ce? na
ca acum chiar m-am incurcat, asta era dintr-o alta carte (Victor Johnston- „Why
we feel”). Stai, nu-mi sopti ca mi-aduc singura aminte! Despre ce scriam? Era
ceva despre perne, pasiune...sex salbatic!? Nuu, scuza-ma te rog, sigur te-am
facut sa rosesti! Mai esti sau ai inchis pagina, oripilat? PERMA si
vitalitatea, modelul de flourish al lui Seligman si Inventarul Tariilor (de
caracter!).
Ce zici, are entuziasmul sau la joie de vivre vreun cuvant de spus in
capacitatea de a experimenta emotii pozitive? Dar in intensitatea lor? Si daca
raspunsul este da, iar tu te consideri norocos ca te caracterizeaza
vitalitatea, poate nu ar strica sa te gandesti si la reversul acestei
intensitati, dar mai tarziu, pentru ca azi ne ocupam doar de partile luminoase
si pozitive.
Tot entuziasmul este ingredientul-cheie din cea de-a doua fateta a
modelului PERMA, si anume implicarea
(engagement), starea de flux, scufundarea intr-o activitate (cu
sens) pana la pierderea notiunii timpului, sau „angajamentul vital” (Mihalyi Csikszentmihalyi si Jeanne Nakamura,
„The construction of meaning through vital engagement”). Aceasta implicare
totala in activitatile alese si desfasurate de tine este atat o sursa de sens si
de emotii pozitive, cat si principala latura energizanta a comportamentului si
cea mai importanta motivatie, daca e sa ne raportam la teoria autodeterminarii (Deci & Ryan), atat de draga mie, desi
nu bag mana in foc pentru validitatea ei stiintifica. Ceea ce conteaza aici
este un anumit mod de a te pozitiona in raport cu lumea, relatia privilegiata
cu anumite obiecte sau situatii percepute subiectiv drept benefice,
semnificative, demne de atentie si pline de sens. In „Teoria fericirii” (da,
asa s-a tradus „The Happiness Hypothesis”)
Haidt preia termenul celor doi cercetatori si descrie insufletirea care o
cuprinde pe una dintre studentele sale, de obicei destul de retrasa si tacuta,
atunci cand incepe sa vorbeasca despre pasiunea sa, echitatia (daca spuneam
calaritul iar te ingrozeai, nu?). Angajamentul vital este valorizat pentru
recompensele sale intrinseci, experimentate aici si acum, astfel incat vei
fi motivat sa cauti in mod activ experientele ce iti permit sa
iti dezvolti aptitudinile. Pentru a amplifica frecventa si durata fluxului
este necesar sa inveti sa iti controlezi sistemul atentional, dar (cred eu)
numai dupa ce ai descoperit catre ce stimuli se indreapta oricum, in mod
natural, atentia ta. „Experienta mea consta in lucrurile la care sunt de acord
sa particip. Doar ceea ce observ ajunge sa imi influenteze mintea”, remarca
William James, inainte ca Simons si Chabris sa aduca gorila pe scena (in
terenul de baschet) pentru a ilustra fenomenul atentiei selectiva. Angajamentul
vital nu se rezuma asadar la tine sau la ceva din mediu, ci la relatia dintre tine si acel ceva,
precum si la alinierea dintre
eficienta activitatii tale si realizarea personala.
Relatiile pozitive par a fi aspectul cel mai important din flourishing, dar asta nu
este neaparat un lucru bun! Relatiile cu ceilalti sunt sursa fundamentala de
satisfactie (de toate felurile) a oamenilor dar, in acelasi timp, si principala
cauza a nefericirii lor (Harry Reis & Shelly Gable, „Toward a positive
psychology of relationships”). Insa nu asta conteaza acum, iar am uitat ca este
un articol despre psihologia pozitiva, desi pana si autorii mentionati sunt de
acord ca „on the distress side of the
spectrum, relationships are well-established as one of the most potent causes
of human misery”. Bun, deci esti mai fericit daca ai oameni pe langa tine
cu care se intampla sa fii si (destul de) intim, cred ca m-am facut bine
inteleasa. In celebrul articol „The need to belong: Desire for Interpersonal
Attachments as a Fundamental Human Motivation”, Roy Baumeister si Marl Leary
insinueaza ca ai si tu o nevoie
fundamentala de a apartine, adica esti motivat sa cauti si sa mentii
relatii interpersonale stabile si stranse. Nu prea iti convine sa le pierzi,
iar cand acest lucru se intampla (shit
happens!) sanatatea ta fizica si mentala este grav afectata, sistemul
imunitar se prabuseste, ba te pricopsesti si cu un mic episod depresiv (daca nu
psihotic), asa, ca amintire. Am insa vesti bune! Daca te-a parasit iubita
exista o solutie foarte simpla (ma rog, doar daca esti un partener atractiv,
plin de succesuri reproductive –
rateurile nu sunt permise, competitia e acerba): Gaseste-ti, frate, alta! Daca
nevoia de a apartine este o trebuinta fundamentala, Baumeister spune ca
partenerii de atasament sunt intersanjabili, asa ca o noua partenera should do the business. In definitiv,
atunci cand iti este foarte foame mai conteaza daca papi gaina sau curcan? La
fel, ce mare diferenta daca te culci cu Maricica sau cu Floricica? A plecat?
Inlocuieste-o! Cu cine? Cu nimeni, ba! Nu ti-e rusine sa te gandesti macar la
asa ceva? Ea era perfecta pentru tine! imi vine mie sa iti strig, furioasa,
insa ma abtin, intelept, pentru ca imi amintesc ca Baumeister este, totusi, unul
dintre cei mai importanti psihologi sociali, iar motivul pentru care tu citesti
acest blog este interesul pe care il ai fata de psihologia stiintifica. Dar
stai! Tot el, intr-un excelent manual de psihologie sociala, („Social
Psychology and Human Nature”), mentioneaza mai multe studii ce sustin ideea ca
partenerii de cuplu care se idealizeaza reciproc sunt si cei care raman mai
mult in relatie si care isi mentin satisfactia pe termen lung. Asa ca este
foarte bine sa traiesti cu iluzia ca iubita ta este minunata, mirifica si
mirobolanta, ai toate sansele sa te bucuri de o relatie fericita, cu conditia,
desigur, ca si ea sa fie victima aceleiasi folie-a-deux.
Te-am linistit, este de neinlocuit. Insa mai tii tu minte ca dragostea
romantica este doar un fel de „lipici
fabricat de natura pentru a intari atasamentul dintre doi adulti a caror
interactiune are sanse sa evolueze inspre o relatie de parenting” (Shaver, apud
Baumeister)? Lipici, nelipici important este ca functioneaza! Numai daca vorbim
despre iubirea reciproca, caci cea neimpartasita este o fantasmagorie nejustificata
din punct de vedere evolutionist, nici nu mai are sens sa analizam iluzoria experienta
subiectiva a acestei plasmuiri inutile si irelevante. Nu?
Cum influenteaza deci entuziasmul relatiile sociale si de cuplu? Hai ca e
limpede: aceasta calitate coreleaza puternic cu nivelul tau de implicare in
relatie, cu interesul pe care il vei acorda partenerei si cu intensitatea
sentimentelor tale pentru ea (sau ele, desigur!). Poate si cu apetitul sexual, mai am nevoie de cativa subiecti si termin o cercetare pe tema asta. Mai mult, vitalitatea (zest-ul, da?) isi pune amprenta asupra
stilului tau afectiv: daca o ai mare (calitateaaaa), felicitari! probabil ca
esti si un tip highy affectionnate, ceea ce inseamna un nivel scazut de stres,
deci o sanatate fizica mai buna. Acum ca am lamurit-o si pe asta, simt
(intuitie feminina) ca ai vrea sa ma intrebi care sunt totusi ingredientele unei
vieti de cuplu fericite si de durata. Haha! Sorry! Pai daca stiam crezi ca mai scriam eu la ora
asta pe blog? Nu ma indeletniceam si eu cu alte activitati, mai placute si
lipicioase? Dar daca afli tu invredniceste-te sa-mi dai de veste!
Mi-a pierit tot cheful (entuziasmul) sa iti povestesc despre ultimele doua dimensiuni
ale well-being-ului, sensul si realizarea. Cica ar trebui sa ai
sentimentul ca servesti o cauza mai larga decat tine insuti, asa ca mai du-te
si tu la biserica si linge icoanele! Iar pe urma pune-ti osul la treaba, nu mai
pierde timpul pe net. Vitalitatea te ajuta sa iti stabilesti scopuri in care sa
crezi, sa te implici apoi in ele si, foarte important, sa nu renunti. Nu
intamplator (dar nici absolut evident!), aceasta calitate face parte din
virtutea curajului (sper ca intre timp ai avut macar curiozitatea sa completezi testul si sa cauti virtutile!!!), deci iti creste rezilienta in fata
obstacolelor. Cata vreme investesti energie si entuziasm in activitati
semnificative ce te apropie de obiectivele tale nu vei da inapoi, pentru ca pur
si simplu vei simti ca trebuie sa faci acele lucruril; vei fi mai putin
sensibil la posibilele obiectii si critici din partea altora, ba vei depasi
chiar si eventuala teama de esec sau de respingere. Presupun ca esti
familiarizat cu teoria lui Wrzesniewski,
care face distinctia intre job, cariera
si vocatie. Cei mai fericiti oameni sunt, bineinteles, cei care vad in
munca lor o vocatie, o chemare, deoarece sunt pasionati de ceea ce fac, sunt
motivati intrinsec, nu se plictisesc, nu isi doresc sa se pensioneze mai repede
sau sa vina odata vara sa isi ia concediu, ci vad in ocupatia lor un element
central al identitatii de sine. In 2009, Peterson,
Park, Hall si Seligman au realizat studiul „Zest and work”, (http://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/61871/584_ftp.pdf;jsessionid=F5A987ECB4F21E47B3A5CEDC47261E63?sequence=1)
pe un esantion de 9083 (!!) de persoane si si-au confirmat ipotezele (ale lor
dar si ale mele, sa fie clar!) ca 1) zest-ul asta coreleaza puternic cu
satisfactia fata de munca si fata de viata in general si 2) oamenii plini de
entuziasm au tendinta sa vada in munca lor o vocatie. Apoi si-au pus intrebarea
cum ar putea fi dezvoltata aceasta calitate la locul de munca si au dat baietii
si niste sugestii, accesibile si tie printr-un singur click.
In incheiere, cateva cuvinte despre depresie
si entuziasm. Daca te-a lovit amocul, dar esti din fire un tip entuziast si
energic, predictia mea este ca iti vei reveni destul de repede. Ma indoiesc ca
vei putea sta prea mult in pat, cu o totala lipsa de interes pentru lucrurile
ce iti faceau anterior placere. Sau ca vei trece de la ideatia suicidara la tendinta
propriu-zisa. Sunt convinsa ca, la un moment dat, ceva tot te va face sa sari
din pat direct in strada (nu, nu pe geam) si sa te duci, de exemplu, sa vezi
filmul „Amour” sau pozitia copilului (tot filmul, nu ecografia 3D). Sau sa te
intalnesti cu prietenii pe care i-ai refuzat in ultimul timp pe motiv ca „n-am nimic, sunt
bine, dar ne vedem altadata”. Poate sa fie si un sport care iti face placere.
Sau pur si simplu vei fi impresionat de bucuria si spontaneitatea cu care iti sare in brate cainele de companie (sper
ca nu e vreun violator pe aici sau cineva diagnosticat, conform DSM, cu
parafilia denumita, foarte sugestiv, frotteurism)! In orice caz, ceva trebuie
sa iti atraga atentia. O piesa de teatru? Ultima carte a lui Haruki Murakami?
Un meci de fotbal? Un handbook de pshologie evolutionista? Eleganta
demonstratiei unei teoreme matematice? Silueta gratioasa a unei tinere femei de
pe strada? Un copac in flori? E adevarat ca, pe langa entuziasm, mai exista, in
inventarul trasaturilor, o calitate minunata care te-ar putea ajuta in acest
sens: aprecierea frumusetii si
excelentei, despre care (acelasi) Haidt, impreuna tot cu Keltner, vorbeste
atat de frumos in manualul deja amintit (din pacate tocmai pe acest articol,
care ma interesa in mod special, nu l-am gasit in forma sa finala, va trebui sa
te multumesti cu un draft: http://socrates.berkeley.edu/~keltner/publications/haidt.2004.pdf).
Un lucru e sigur: cu cele doua calitati in dotare mare minune sa te plictisesti
vreodata (daca esti si curios nu stiu cum de te induri sa mai si dormi din cand
in cand, poate doar cu ceva ajutor din partea intelepciunii). Exista insa si
aici o problema: ce vei alege sa faci mai intai? Cum te hotarasti ce carte sa
incepi sau la ce prelegere TED sa te uiti? In seara asta citesti, scrii ceva
sau te duci la un concert? Barry
Schwartz, in cartea “The paradox of choice:
why more is less” (click aici pentru o versiune prescurtata: http://www.swarthmore.edu/SocSci/bschwar1/Sci.Amer.pdf)
remarca faptul ca prea multe optiuni sfarsesc prin a ingreuna luarea unei
decizii si efectuarea unei alegeri. Parca ma vad pe mine acum cateva zile,
incercand sa ma hotarasc daca sa raman acasa cu teoria fericirii a lui Haidt
sau sa ma duc la cinematograful meu preferat sa vad Hitchcock. (Am ales filmul
si asa, la final, din schimbul de replici dintre Alfred si sotia sa, Alma, am
aflat si eu, in sfarsit, de ce a fost numit regizorul asta maestrul
suspansului).
Desi as mai avea rezerve (nesecate) de entuziasm, cred ca ma voi opri aici, pentru ca nu
sunt sigura ca ai tinut pasul cu mine si ca nu te-am pierdut pe parcurs (accept
si ca te-am plictisit, ce sa fac acum?). Sau poate vrei sa iti mai citez un
ultim studiu stiintific? Sa stii ca m-a ajutat si placerea de a invata (am vrut
sa scriu articolul asta de saptamana trecuta, dar mereu mai gaseam ceva de
citit). Si curiozitatea (trebuie sa vad ce vrea si nenea asta cu articolele
lui!). Si…hmm, iar am impresia ca imi scapa ceva. Mai era o calitate…Ma uit in
tabelul in care le-am salvat si revin sa ti-o spun (insa numai daca nu o stii
deja!).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu