sâmbătă, 26 octombrie 2013

50 de idei. Doar dacă iei Memo Plus

În seara asta viaţa m-a purtat pe cărările ce duceau înspre hypermarketul Cora- m-a împins la propriu de la spate, bine că nu a îndrăznit să-mi dea şi câteva şuturi în fund, nu de alta dar îşi rupea piciorul. La un moment dat m-am trezit contemplând secţiunea de cărţi, mai precis lucrările apărute în colecţia IQ23O a editurii Litera, din care face parte şi Memoria Inteligentă a lui Joshua Foer. Dar nu ea mi-a atras atenţia, ci o carte intitulată "50 de idei geniale care au schimbat omenirea". Era la ofertă. Iar prin ofertă trebuie să înţelegi (şi să reţii) că se vindea alături de un pacheţel sau de o folie de...Memo Plus. M-am întrebat de ce ea şi nu cartea lui Foer. Mi-am şi răspuns (da, mai nou mă întreb şi îmi răspund singură, lucru ce îmi place la nebunie, întrucât aud doar ce vreau să aud, dar îmi rezolv disonanţa spunându-mi că de fapt am reflectat critic, chiar maieutic). Probabil (vezi, nu spun sigur, da?) că băieţii de la editură s-au gândit că 50 de idei, mai ales geniale, sunt mult prea greu de reţinut de orice cititor şi, plini de compasiune, au introdus în ambalaj şi micuţele pastile cu rolul de a sprijini operaţiunea de înmagazinare a informaţiilor, pe bază unor coduri de bare cognitive uşor de reactualizat în viitor. Am vrut să o cumpăr şi eu, alături de un mic dejun cu Socrate, aşa că mi-am propus să mă întorc la raft înainte de a mă indrepta spre casă (să zicem că cea de marcat, că doar nu plecam acasă fără să plătesc), după ce îmi cumpăr de mâncare. Doar că odată ajunsă la rafturile cu de-ale gurii am fost furată de peisajele delicioase şi am uitat să revin la cartea cu Memo Plus. 

2 comentarii:

  1. Si cat de bine ma pregatisem sa-mi insusesc cele 50 de idei. Facusem chiar loc si curat in vreo doua camere, una procedurala si una semantica, restul am zis ca se inghesuiesc si ele pe unde gasesc.
    Poate vedem si un brief in viitor, nu de alta dar in calitatea mea de cititor sunt lenes cand vine vorba de miscat pana la market si inapoi pentru o carte. Ia si un baton de ciocolata cu tine cand te mai duci si vezi si tu sa fii mancata :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) continua sa faci curat si, mai ales, mai deschide cate o fereastra sa aerisesti. Ideile prefera un creier bine oxigenat. Aspiratorul e in schimb mai problematic pentru ca ïnghite tot, recomand traditionala si multifunctionala matura, a carei coada poate fi folosita ca mijloc de locomotie spre magazin Iar glucoza (sau macar dulcea ei anticipare) iti poate da energia necesara sa te deplasezi.

      Ștergere